Addo Elephant National Park - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu Addo Elephant National Park - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu

Addo Elephant National Park

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

24 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Knysna

Woensdag (18-03-2009):
Vandaag hebben we lesgegeven aan de jongste groep kinderen en ik heb onder andere een verhaal in het Afrikaans voorgelezen! Super leuk!
's Middags zijn we druk bezig geweest met het voorbereiden van de excursie...

Donderdag (19-03-2009):
De grote dag van de excursie!! Het ging allemaal goed en het was erg leuk. De kinderen hebben onder andere de olifanten gevoerd en geaaid. Aan het eind hebben we de kinderen hotdogs en limonade gegeven. Het was een gezellige ochtend! Project geslaagd dus!
's Middags hebben we vrij weinig gedaan, we hadden wel een "break" verdiend vonden we zo.. Lekker chocolade cake gegeten in het restaurant! :D

Vrijdag (20-03-2009):
's Ochtends vroeg zijn we richting Addo Elephant National Park gereden.. Een rit van ongeveer vier uur. Onderweg zijn we gestopt bij de hoogste bungyjump van de wereld, waar Marc een sprong heeft gewaagd.. Ik zag het helaas nog niet helemaal zitten.. Volgende keer misschien :p
Aangekomen in Addo hebben we meteen een gamedrive gedaan en we zagen toen een zwarte neushoorn van heel dichtbij! 's Avonds hadden we een braai (barbeque).

Zaterdag (21-03-2009):
Rond 6 uur vertrokken we voor de eerste gamedrive van vandaag. We zagen twee leeuwen, super tof! En er waren ook twee kleine zwijnen en de leeuw probeerde die te grijpen, wat niet luktte.. (Hij was een beetje lui denk ik..)
Na de eerste gamedrive zijn we naar een reptielenhuis geweest waar ik verschillende slangen vast heb gehouden! De eigenaar was een beetje een gekke man, die zo een slang in zn mond deed.. Ook had hij krokodillen, ik heb ze geaaid! Maar deze man ging ze ook nog even lekker uitdagen... GEK! Maar wel interessant om te zien natuurlijk.
's Middags heb ik nog twee keer een gamedrive gedaan en ik heb uiteraard weer allerlei dieren gezien.. Veel olifanten natuurlijk, soms wel honderd bij elkaar!
's Avonds aten we "potjiekos", oftewel eten uit een pot.. :p

Zondag (22-03-2009):
Vanmorgen hebben we de laatste gamedrive gedaan en voor de tweede keer zagen we leeuwen. Daarna zijn we teruggereden richting Knysna Elephant Park.
Wat erg jammer is, is dat ik sinds vrijdagavond weer eens last van mijn verstandskies heb en dat het sindsdien alleen maar erger is geworden.. Weeer een infectie dus... :( Gelukkig had de kaakchirurg mij extra antibiotica meegegeven dus daar ben ik, terug in het park, mee begonnen.

Maandag (23-03-2009):
Vandaag was de laatste dag van Sonja, ze ging rond 11 uur richting het vliegveld. Voor de rest van de dag ben ik voornamelijk in het veld geweest en heb ik Thato en Mashudu de fles gegeven. We gaan deze week namelijk niet meer naar de school, omdat ze de hele week toetsen hebben en we weinig kunnen doen. Daarnaast is het wel fijn om ook even een hele week bij de olifanten te zijn!
Wel stom is dat Mashudu vandaag voor de tweede keer in korte tijd iemand omver heeft gelopen. Als ze de fles krijgen is Mashudu vaak als eerste klaar en hij wil dan altijd meer, wat hij uiteraard niet krijgt.. En dan wordt 'ie boos en dan loopt ie Thato en de toeristen omver... Vanaf vandaag mogen de toeristen dus niet meer helpen met de fles geven, maar mogen alleen wij dat doen. Hopen dat ik niet omver wordt gelopen dus :p

Dinsdag (24-03-2009):
Ook vandaag ben ik voornamelijk in het veld bezig. De gidsen zijn vanmorgen geinformeerd over Mashudu en vanaf nu letten die dus ook beter op tijdens het voeden van Thato en Mashudu.
Verder ben ik samen met Linzi ook druk bezig om een film in elkaar te zetten. Tijdens het uitvoeren van ons schoolproject heeft iemand van het park ons namelijk gefilmd. Nu gaan we daar voor de volgende vrijwilligers een film van maken, zodat ze al meteen meer weten over de school en beter weten hoe ze verder kunnen helpen. Ook mogen we de film zelfs houden uiteraard! Wel leuk!
Mijn kies doet nog steeds wel zeer, maar hopelijk is het in een paar dagen over..!

Nu begint al bijna mijn laatste weekje hier in Zuid-Afrika.. Ik wil nog niet naar huis!!! :(

Al mis ik jullie natuurlijk wel! :)

Tot snel!

  • 24 Maart 2009 - 17:47

    Steffi:

    Leeeeuk :D Met zo'n groep erbij zie je pas hoe groot ze eigenlijk zijn :O Geniet van je laatste weekje! Enne hier staan je ook genoeg leuke dingen te wachten toch! Kus

  • 24 Maart 2009 - 18:53

    Liedy:

    Lieve Dees,
    Wat leuk om te zien, al die kinderen bij de grote olifanten! Fijn dat het project zo'n succes is geweest. Nou meid ga lekker genieten van je allerlaatste weekje. Het afscheid zal je zwaar vallen...... heel veel sterkte er mee hoor!! Wij zijn trouwens wel heel blij om jou straks weer hier te hebben hoor! Een dikke knuffel voor jou en je olifantjes.
    XXX mam.

  • 24 Maart 2009 - 19:39

    Leny:

    Hoi Dees
    Wat gaat de tijd toch snel.Voor jou helemaal natuurlijk.
    Wat een mooi gezicht al die kindertjes bij die olifant. Wat zijn die beesten toch groot.
    Al weer je laatste week wat zou het voor jou weer tegen vallen in dit kleine landje. Geniet noch van je laatste week. Groeten Leny

  • 24 Maart 2009 - 21:03

    Nel:

    Hoi Daisy,
    Wat een prachtig verhaal, wat doe je toch leuke en spannende dingen!
    en dat je dan even niet gaat bungeejumpen, nou ja, waar hebben we het over?!
    Sterkte met je kies en nog meer sterkte met het afscheid van dat mooie land en al die lieve mensen en dieren.
    Maar je gaat vast nog wel eens terug!

  • 25 Maart 2009 - 19:00

    Sharon:

    Hey lieve Dees,
    Wat zijn olifanten toch groot haha. Zie je goed met al die kinderen erbij! En wwoooooowww.. wat een lef met die slangen! Vooral die grote, echt eng! Zoiets zie je mij niet doen hoor! Geniet nog lekker van je laatste weekje!
    Liefs, Sharon

  • 29 Maart 2009 - 20:18

    Betty:

    Hoi Daisy, nog een weekje en dan zitten we lekker met z'n allen te eten. Weer eens een ouderwetse gezellige Voorn/Mullen dag. Ik kijk er erg naar uit en ben blij dat jullie dan allebei weer thuis zijn.
    Voor de laatste paar dagen wens ik je nog veel plezier en woensdag/donderdag een hele goede reis!
    Liefs en XXX Betty

  • 30 Maart 2009 - 21:38

    De Van Veentjes:

    Ha die Deesz,
    Ik heb weer genoten van al je verhalen. Leuk ook om te zien dat je daar ook juf was. We zitten hier tussen de eieren en hazen op school. Nog even en we zien je weer. Goeie reis terug en tot gauw. Joke in het stoffige huis met de familie ivm de verbouwing.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik wil in ongeveer 6 maanden tijd een avontuurlijk reis maken van Nederland naar Zuid-Afrika... Ik reis allereerst van Nederland door Belgie, Frankrijk, Spanje naar Marokko toe.. Vanaf Marokko neem ik het vliegtuig naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 42990

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 01 April 2009

Opweg naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: