De derde week van de rondreis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu De derde week van de rondreis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu

De derde week van de rondreis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

04 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Helaas is mijn 21-daagse rondreis al weer ten einde gekomen... Maar morgen begint gelukkig mijn "grote" olifantenavontuur!!! :D

Dag 15 (25-02-2009):
We zijn vandaag via George en Knysna naar Plettenberg Bay gereden. Het leuke was dat we onderweg waarschijnlijk langs mijn olifantenproject reden! Aangekomen in Plettenberg Bay zijn we lekker wezen zonnen en zwemmen bij het hotel.

Dag 16 (26-02-2009):
's Ochtends hebben we een boottocht gedaan en daar heb ik dolfijnen gespot! Het waren er best veel, een stuk of twintig denk ik en we hebben ze een tijdje gevolgd met de boot! Super tof! Daarna vaarden we langs honderden zeeleeuwen, was ook wel leuk!
Vervolgens zijn we langs mijn olifantenproject gereden, wat inderdaad het goede adres scheen te zijn! We werden heel vriendelijk ontvangen en kregen zelfs meteen een rondleiding naar de olifanten. Er zijn veertien olifanten op dit moment, waarvan eentje hoogzwanger! Zou toch leuk zijn als ik zo'n wonder mee mag maken...
De middag hebben we in Knysna doorgebracht, was erg leuk!

Dag 17 (27-02-2009):
Weer een boottocht, maar deze keer in Knysna, een stukje saaier. Na de boottocht zijn we doorgereden naar een struisvogelboerderij. Eerst gingen we hier lunchen en uiteraard stond er struisvogelbiefstuk op het menu! Erg lekker! Daarna heb ik op een struisvogel gezeten en later zelfs gereden! Doodeng! Het zit erg onconfortabel en het gaat heel hard.. Maar ik heb het overleefd.. De liefhebbers kunnen later de film bekijken :p Wat ook leuk was is dat je op struisvogeleieren kon staan, die kunnen namelijk ruim 200 kilo houden!

Dag 18 (28-02-2009):
We zijn in de ochtend naar de Cango Caves geweest, erg indrukwekkend. Daarna zijn we doorgereden naar Paarl.

Dag 19 (01-03-2009):
's Ochtends zijn we naar Stellenbosch gereden waar we even konden rondlopen. Daarna gingen we richting Kaapstad! De eerste stop was bij de pinguinkolonie, vervolgens stoptte we bij Kaap de goede hoop en Kaappunt. Mooi, mooi, mooi!
Als laatste stop, maar zeker niet onbelangrijk, zijn we naar een wijnproeverij geweest. We hebben zes lekkere en minder lekkere wijnen geproefd!
Aangekomen in ons hotel in Kaapstad hebben we afscheid genomen van Chris, onze reisleider. We hadden een flesje wijn voor hem gekocht bij de wijnproeverij en uiteraard had ieder een tip/fooi voor hem.

Dag 20 (02-03-2009):
Je hebt hier in Kaapstad de 'hop on hop off bus' waar we met z'n allen gebruik van hebben gemaakt. Je kan een kaartje kopen voor twee dagen en dan kan je er non-stop gebruik van maken. Het was 's ochtends erg bewolkt en zelfs wat regenachtig, dus besloten we (Ada, Joop & Ria, ik) om maar de hele bustoer uit te proberen. We eindigden bij het Waterfront waar we ook Ad & Greetje tegenkwamen en toen zijn we met z'n allen gaan lunchen.
Aan het eind van de middag werd het eindelijk beter weer en ben ik met Joop & Ria de tafelberg opgegaan! Dit was echt super mooi! Je kon heel Kaapstad zien. Daarna hebben we gegeten bij het Waterfront.

Dag 21 / vandaag (03-03-2009):
De laatste dag van de 21-daagse rondreis. Volgens programma zou je vanmorgen al in Nederland aan zijn gekomen. Ada is de enige uit de groep die ook inderdaad vandaag al thuis komt. De rest blijft allemaal een paar dagen langer in Kaapstad! Wel gezellig natuurlijk!
Vanmorgen vroeg ben ik naar Robbeneiland gegaan, erg indrukwekkend. Wat een klein celletje had die Nelson Mandela!
Vanmiddag heb ik heerlijk aan het strand gelegen en dat is dan het einde van mijn tijd in Kaapstad...
Morgenochtend vertrek ik naar George en is de eerste dag van mijn olifantenproject!!!!

  • 03 Maart 2009 - 16:53

    Liedy:

    Hoi lieve Dees,

    Wat een belevenissen allemaal weer! Je hebt het allemaal leuk opgeschreven hoor! Ik ben inderdaad reuze nieuwsgierig naar de film met de stuisvogelrit waar jij op z'n rug zit!!!! Ik vind dit zulke grappige beesten.........laat staan als jij erop zit...ha ha grapje!!
    Nou goede reis morgen en vast veel plezier bij de olifanten. Je weet in ieder geval al waar je terecht komt, bij super aardige mensen!!
    Dikke kus mam.

  • 03 Maart 2009 - 18:07

    Henri:

    Dag lieverd, de tijd gaat veel te snel hè. maar gelukkig is het wel een hele leuke en spannende tijd. Het is fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het zou inderdaad heel mooi zijn als je de geboorte van een olifantje van dichtbij mee kunt maken. Heel veel plezier bij de olifanten en kijk uit dat er niet één op je tenen gaat staan want dat kan wel eens zeer doen. Dag lieverd, een dikke knuffel van je vader XXX .

  • 04 Maart 2009 - 10:22

    Bau:

    Lieve Dees!

    Klinkt leuk allemaal! Have fun met de olifantjes. Hopelijk storten ze daar niet in de grachtjes om hun verblijf heen :P

    Kus op je kop! x

  • 05 Maart 2009 - 08:10

    Ada:

    Hoi Daisy

    Ben weer thuis en zie een mooi vogeltje in mijn tuin. Jij zit nu echt bij je olifantjes, leuk om te weten hoe het er is. Irma de olifant uit Blijdorp is eindelijk verlost van haar dode kalf. Heeft ruim een jaar geduurd. Spannend of jij de bevalling ook meemaak. Later lees is meer en schrijf je nog, groetjes ada

  • 05 Maart 2009 - 19:46

    Keessie Bonaire:

    Ha die Deessie, wat een prachtige foto's heb je van je reis. Het ziet er toch wel heel anders uit dan op Bonaire. Als ik weer uitgezonden wordt, Lijkt mij Zuid-Afrika geen verkeerde bestemming. (Of hebben ze daar geen gevangenis)?
    Het gaat je goed en geniet van deze je prachtige avontuur.
    Groetjes Keessie.

  • 09 Maart 2009 - 08:02

    Sharon:

    Lieve Daisy,

    Wat een ontzettend mooie foto's en verhalen weer! Erg leuk om zo je reis te blijven volgen. Zoveel dolfijnen, zo dichtbij.. echt gaaf! Heel veel plezier bij de olifanten! Hopen dat je dat baby olifantje geboren ziet worden :D

    Liefs, Arjan en Sharon

  • 09 Maart 2009 - 16:19

    Keessie:

    Hoi boefje,

    Die foto op het Robbeneilend, jij achter de tralies komt mij bekend voor. Het ziet er daar net zo uit als bajes op Bonaire. Alleen kijk je wel wat triest. Moet je daar nog lang zitten? Je komt toch wel weer terug op 2 april?
    sterkte en tot gauw.

  • 09 Maart 2009 - 20:23

    Steffi:

    Super cool weer! Je bent wel de jongste van de groep, of niet :P Veel plezier bij de olifanten, doe je daar ook nog een update van? Koes X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik wil in ongeveer 6 maanden tijd een avontuurlijk reis maken van Nederland naar Zuid-Afrika... Ik reis allereerst van Nederland door Belgie, Frankrijk, Spanje naar Marokko toe.. Vanaf Marokko neem ik het vliegtuig naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 42988

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 01 April 2009

Opweg naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: