Het "grote" olifantenavontuur - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu Het "grote" olifantenavontuur - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu

Het "grote" olifantenavontuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

10 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Knysna

En groot zijn ze, die olifanten! :p

Woensdag (04-03-2009):
Na mijn korte vlucht van Kaapstad naar George heb ik de andere drie vrijwilligers ontmoet. Ik werk de komende weken samen met Marc (35) uit Engeland, Linzi (32) uit Engeland en Sonja (46) uit Luxemburg.
Ik heb meteen de eerste dag al de fles gegeven aan de baby-olifantjes!

Donderdag (05-03-2009):
Er is een klein schooltje hier vlakbij, die onze hulp goed kan gebruiken. Er zitten maar 56 kinderen op de hele school, verdeeld over 3 klassen (graad 1 t/m 3, graad 4 & 5 en graad 6 & 7). Veel kinderen hebben vieze of gescheurde kleren en sommige zitten in een weeshuis. Het was erg interessant om hier even rond te kunnen kijken!
Terug bij Knysna Elephant Park heb ik weer de baby-olifantjes gevoerd en gepraat met de toeristen en gidsen.

Vrijdag (06-03-2009):
De ochtend begon goed door weer eens opgesloten te hebben gezeten. Ik deel mijn kamer met Sonja en Linzi en het slot werkt niet optimaal... Er waren maar 2 sleutels, waardoor we er 1 hadden afgegeven om er nog 1 bij te laten maken. We hadden s' nachts de deur van binnen uit op slot gedaan en kregen de deur 's ochtends dus niet meer open!! Uiteindelijk zijn we maar uit het raam geklommen en hebben we de deur van buitenaf open kunnen krijgen. Ik trek dit soort dingen aan denk ik?! :p
Daarna zijn we weer naar de school geweest, dit keer voor een hele dag. We hebben ons opgesplitst in de klassen en hebben meegekeken en geholpen. Erg interessant! Er zijn verschillende niveaus in de klassen, maar ze behandelen gewoon een niveau en ze doen uren over drie sommen...
Terug in het park heb ik weer de olifantjes gevoerd, ik heb geholpen met zaagsel scheppen voor de gigantische olifantenhokken en we zijn naar de puppy's van de baas wezen kijken.
's Avonds werden we opgepikt om naar het backpackershostel te gaan in Knysna.

Zaterdag (07-03-2009):
We zijn in de ochtend naar "Tenikwa wildlife awareness centre" geweest, net zoiets als waar ik al eerder ben geweest. Ook hier hadden ze Cheetah's en andere wilde katten. Het was super tof, want dit keer heb ik zelfs een Cheetah geaaid!!
Daarna zijn we naar Monkey World en Birds of Eden geweest. Ook dit was erg leuk.
's Middags zijn we lekker naar het strand geweest, eerst naar Plettenberg Bay en daarna in Knysna.
's Avonds zijn we met z'n allen wat gaan drinken in een pub hier in Knysna, gezellig!

Zondag (08-03-2009):
Het was 's ochtends nogal bewolkt, dus heb ik lekker in Knysna rondgelopen en wat dingetjes gekocht.
's Middags ben ik met Marc en Sonja naar het strand van Buffelo Bay geweest. Aan het eind van de middag werden we weer opgehaald om terug te gaan naar het Knysna Elephant Park.

Maandag (09-03-2009):
We hebben afgesproken dat Sonja, Linzi en ik vier ochtenden in de week op de school gaan helpen. We gaan een "olifantenproject" maken voor de school, inclusief een excursie naar het park. Dit project kan de school dan bijvoorbeeld elk jaar doen. We zijn dus druk bezig met het maken van lessen voor alle drie de klassen (rekenen, biologie, geschiedenis, aardrijkskunde, enz.) Ook helpt een van ons in de klas, dat wisselen we steeds af. We maken een project voor een hele week. Als er dan nieuwe vrijwilligers komen, kunnen ze de map pakken en dit project met de kinderen gaan doen. Goed voor op de langer termijn dus! Hopelijk hebben we het op tijd af, zodat we het zelf ook kunnen uitproberen.
Terug in het park, heb ik uiteraard weer de fles gegeven aan Thato en Mashudu (de twee kleinste olifantjes).

Dinsdag / vandaag (10-03-2009):
Vandaag weer druk bezig geweest op de school, we schieten al aardig op! Ze geven hier echt nog les zoals ze dat vroeger deden... Inprenten, inprenten, inprenten! Elke dag hoor je de kinderen dezelfde woorden opdreunen, allemaal tegelijk. Met lezen weten ze de tekst uit hun hoofd, maar of ze ook echt kunnen lezen is de grote vraag natuurlijk...
We zijn eigenlijk net pas terug, want ze waren vergeten ons op te halen van de school... Het is erg warm vandaag (40 graden, of meer) dus ik denk dat ik lekker rustig aan doe de rest van de dag! (vandaar ook dat ik even achter de computer ben gekropen...)

Het is dus enorm interessant om hier te zijn..! De olifanten, de school, alles!!

  • 10 Maart 2009 - 18:46

    Henri:

    Hoi lieve dochter, dat moet wel een hele bijzondere ervaring zijn om jonge olifanten de fles te geven en ook om een Cheeta te aaien. Het is inderdaad te hopen dat je dat project op school af krijgt want zo laat je wel iets achter waar de school en de kinderen iets aan hebben. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, maar doe wel voorzichtig met die dieren. Geniet zo veel je kan en maak ook zoveel mogelijk foto's en films, want daar zijn we wel heel nieuwsgierig naar. Liefs en een dikke knuffel van je vader. (En je moeder en Luke ook natuurlijk) XXX

  • 10 Maart 2009 - 20:54

    Lieve Dees:

    Wat geweldig allemaal weer die verhalen en foto's! Leuk ook dat jullie een project maken voor die school en op deze manier echt iets achterlaten! Goed hoor! Verder sluit ik me helemaal aan bij je vader en ben ook blij dat je het zo naar je zin hebt! Ik zie aan je dat je geniet tussen de dieren!
    Ik ben net terug van een etentje met collega's van Zuiderheide. Was heel gezellig, we waren bij Le Journal, jou wel bekend! Nel en Trudy volgen ook je avontuur in Afrika met veel plezier! Nou meid ik ga gauw mijn bed op zoeken, tot gauw maar weer.
    Dikke kus mam XXX

  • 10 Maart 2009 - 21:09

    Nel:

    Wat een toptour! Super hoor met die olifanten. En ook nog aan de slag met je eigen vak!
    Je moeder is wel heel, heel erg trots op jou! (en terecht natuurlijk)
    groetjes, Nel

  • 11 Maart 2009 - 07:44

    Joke(tante):

    Ha Daisy,

    Je laatste weken ben je aardig druk uit je verhalen te lezen.Geweldig hoor bij de dieren en de kinderen..de tijd vliegt denk ik. Heel veel succes met alles en nog een fijne tijd daar in dat mooie land.

  • 11 Maart 2009 - 21:11

    CARLA:

    OH WAT IS HET TOCH LEUK OM IEDERE KEER JOU VERSLAG TE LEZEN.
    EN WAT ZIJN DE FOTO,S MOOI!!!!!!
    OH WAT EEN GAVE REIS,GENIET ERVAN EN BEDANKT VOOR JE LEUKE BERICHTEN
    GROETJES UIT ANKEVEEN
    (NICHTJE VAN JE MOEDER)

  • 13 Maart 2009 - 08:45

    Dennis En Nisha:

    Lieve avonturier (schrijf je dat zo?)..
    We zijn zo jaloers op je mooie verhalen! Echt super leuk..
    Hier gaat alles opzich goed alleen ik (nisha) ben aan het opknappen van flinke griep! Nog bedankt voor je leuke kaart, erg lief! Nou meid, geef de olifanten maar een dikke kus van ons!! Tot gauw Deessie, dan kom je weer gezellig thuis net zoals keessie :D
    xxx

  • 13 Maart 2009 - 09:05

    Bau:

    Deeske! Wat een mooie foto's, ziet er echt superleuk uit! :D Geniet er nog even van!!! Liefs

  • 14 Maart 2009 - 16:20

    Oma En Opa:

    We hebben samen je foto,s zitten te bekijken en je berichten gelezen hartstikke leuk,geniet er er maar heerlijk van want het is zo om.We hebben het van de week ook aan tante Sietse en tante Nel laten zien die vonden het ook prachtig.nou meisie veel liefs en een pakkerd van Oma en Opa.

  • 14 Maart 2009 - 20:49

    Betty:

    Lieve Daisy,

    Wat leuk dat je je bezigheden bij de olifantenopvang en de school kan combineren. De foto's zijn weer prachtig en je vehalen leuk om te lezen. De tijd zal voor jou wel snel gaan, maar wij zitten hier toch wel met smart op jullie thuiskomst te wachten hoor. Geniet van alles dat je nog gaat doen en tot gauw! Lieve groetjes,

  • 15 Maart 2009 - 13:16

    Henny:

    heb net alles gelezen gaaf joh voor mij een hoop bekende plekjes ben net terug van wintersport heel anders dan 30 graden nou meid geniet nog van de laatste weken en ik hoop dat je het proyekt af krijg liefs gert en henny

  • 15 Maart 2009 - 14:00

    Ada:

    Hoi Daisy

    Natuurlijk volg ik je vanaf de 3e week. Niet leuk thuis, wou dat ik ook weer in Africa was. Ziet er goed uit. Een deur die niet open gaat komt me bekend voor. Veel plezier nog op school en met de olifanten en hoop dat het kleintje nog geboren gaat worden in jou periode daar. groetjes ada

  • 16 Maart 2009 - 09:07

    Arjan En Sharon:

    Lieve Daisy,
    Zooo lief, de fles geven aan jonge olifantjes. Wat een ervaring zeg!
    Erg leuk dat je ook daar op die school bezig bent. Ontzettend goed dat het een project is dat op langere termijn nog steeds gebruikt kan worden! Geweldig!
    Blijf genieten van alles wat je doet dan blijven wij genieten van je geweldige verhalen en foto's!
    Veel liefs, Arjan en Sharon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik wil in ongeveer 6 maanden tijd een avontuurlijk reis maken van Nederland naar Zuid-Afrika... Ik reis allereerst van Nederland door Belgie, Frankrijk, Spanje naar Marokko toe.. Vanaf Marokko neem ik het vliegtuig naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 42985

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 01 April 2009

Opweg naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: