The Elephant Schoolproject - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu The Elephant Schoolproject - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Daisy Voorn - WaarBenJij.nu

The Elephant Schoolproject

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daisy

17 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Knysna

We zijn de afgelopen week voornamelijk bezig geweest met het schoolproject...

Woensdag (11-03-2009):
De ochtend begon goed met een ritje op Sally, de grootste, vrouwelijke olifant van het park en daarmee de "baas" (matriarch) van de groep.
Daarna zijn we naar de school gegaan om verder te werken aan het schoolproject.
's Middags werden we opgehaald door Edge of Africa (de organisatie die zorgt voor de vrijwilligers) om wat andere projecten te bezichtigen. Zo zijn we onder andere naar een jeugdcentrum geweest, waar ik al mijn flesjes shampoo en douchegel, verzameld uit alle hotels (met mede dank aan mijn medereizigers) heb achtergelaten, aangezien kinderen daar voor schooltijd douchen, als dat thuis niet kan. Ook zijn we naar twee pre-schools geweest, erg leuk om te zien. Mijn verzameling pennen was ik snel kwijt... De middag eindigde met een mooi uitzicht over Knysna en de Indische oceaan.

Donderdag (12-03-2009):
Vandaag hebben we besloten wat we precies gaan doen met het schoolproject. Als we alledrie een deel van het project uit willen voeren, moeten we volgende week al beginnen, aangezien Sonja maandag de 23e al naar huis gaat.
We doen het project daarom nu in vier dagen ipv een hele week, omdat we vrijdag de 20e naar Addo Elephant National Park gaan. Omdat het nogal kortdag is hebben we ook besloten om maar 1 dag in elke klas les te geven over de olifanten. Maandag bij de oudste groep, dinsdag bij de middelste groep, woensdag bij de jongste groep en donderdag nemen we dan de hele school mee op excursie naar het park! Druk met voorbereidingen dus!

Vrijdag (13-03-2009):
Ik besloot vanmorgen om maar eens te helpen met de stallen van de olifanten uit te mesten.. Zwaar werk!! Daarna ben ik met Marc weer eens bij de puppy's wezen kijken, hadden ze weer 12 nieuwe puppy's erbij!! Super schattig!
Verder heb ik een aantal keer Thato en Mashudu de fles gegeven en met de gidsen gepraat.. Het is altijd erg interessant om met de gidsen te praten, de meeste komen uit Zimbabwe (en daar is het niet zo fijn)..
Aan het eind van de middag heeft Edge of Africa ons naar Wilderness gebracht, waar we lekker een weekend aan het strand zitten!

Zaterdag (14-03-2009):
Ik word wakker, kijk vanuit mijn bed naar buiten, zie ik tientallen dolfijnen voorbij springen! Ik snel het balkon op om te kijken.. Echt mooi wakker worden is dat!
Het was lekker weer, dus lekker een dagje op het strand gelegen.. 's Avonds hadden we een braai (barbeque) erg gezellig!

Zondag (15-03-2009):
Ook vandaag heb ik voornamelijk op het strand gelegen, ben al wel beetje verkleurd nu! Ook heb ik een massage gehad, kon je bij het hostel bestellen.. Erg fijn..

Maandag (16-03-2009):
Vandaag zijn we dus begonnen met het uitvoeren van het olifantenproject. We hebben les gegeven in de oudste klas, graad 6 en 7. We hebben onder andere biologieles gegeven over de olifanten.

Dinsdag / vandaag (17-03-2009):
De tweede dag van het olifantenproject. Vandaag zijn we in de middelste groep geweest, graad 4 en 5. Dit was al wat anders lesgeven dan gister, omdat de leerkracht bijna alles moest vertalen.. Heb ik toch wel weer mazzel met mijn Nederlands, want dat kon ik goed gebruiken om dingen duidelijk te maken! (Nederlands is vergelijkbaar met Afrikaans)

Morgen zijn we de hele dag in de jongste groep en donderdag is de excursie! Voor de excursie ben ik eerlijk gezegd wel een beetje zenuwachtig.. Al die verantwoordelijkheid... :p Hopelijk gaat alles volgens plan!

  • 17 Maart 2009 - 16:24

    Henri:

    Hoi lieve dochter, je bent zo druk als een klein baasje als ik het zo lees. Als je niet oppast heb je nog een vakantie nodig om bij te komen. Het zal donderdag best wel goed gaan met de excursie (hoop ik). Wel heel leuk dat je jezelf nuttig kan maken op die school. Het ziet er trouwens ook heel gezellig uit allemaal. Jammer dat je niet zo'n puppie mee naar huis kunt nemen. Hoe gaat het trouwens met die zwangere olifant, laat even weten bij je volgende bericht.
    Nou lieverd tot gauw en nog veel plezier en werk niet te hard.
    XXX pap.

  • 17 Maart 2009 - 17:54

    Henny:

    hoi dees wat is dat leuk wat je daar allemaal doet ben best wel jaloers als ik dat allemaal zie geniet er van het is voorbij voordat je er erg in hebt veel liefs gert en henny

  • 17 Maart 2009 - 18:23

    Liedy:

    Hoi lieverd, Leuk om nu de foto's van de school en de kinderen nu te zien!! Na alle verhalen was ik wel benieuwd geworden. Die puppy's zijn inderdaad heel erg schattig. Wel een contrast hoor die grote olifanten en die kleine puppy's. Leuk allemaal,het zal je moeite kosten er geen 1 mee te nemen. Fantastisch trouwens dat je zeep en shampoo hebt verzameld en uitgedeeld, zullen ze erg blij mee zijn. Heel veel succes met je excursie donderdag, dat gaat vast lukken met zulke geweldige kanjers!!! Geniet ervan! Hopelijk is je fototoestel dan weer gemaakt.....!!!
    Dikke knuffel mam XXX

  • 18 Maart 2009 - 18:12

    Sharon:

    Wat een schattige kindjes, lieve pups, mooie olifanten en wat een geweldig werk dat je doet! Goed bezig Deesje! Niet overwerkt raken he ;) Liefs, Sharon.

  • 18 Maart 2009 - 21:44

    Betty:

    Hallo Daisy, ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande berichtjes.
    Nog 14 dagen en dan zit het er weer op, geniet er met volle teugen van want voor je het weet is het voorbij. Lieve groetjes!

  • 22 Maart 2009 - 13:54

    Joke/Sietse:

    Ha Daisy,

    Dat is mooi wakker worden zeg. Dolfijnen zien zwemmen en ook les gaan geven over de olifanten.Zo uit de praktijk! Wat vliegt de tijd toch snel.Je moet zeker nog even genieten van alle lieve puppy's en schattige kindertjes van de school.Veel plezier nog met alles en dat zal zeker lukken.

    groet Joke en Siets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik wil in ongeveer 6 maanden tijd een avontuurlijk reis maken van Nederland naar Zuid-Afrika... Ik reis allereerst van Nederland door Belgie, Frankrijk, Spanje naar Marokko toe.. Vanaf Marokko neem ik het vliegtuig naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 42987

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 01 April 2009

Opweg naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: